Futbol sahası büyüklüğündeki 2010WC9 isimli göktaşı, Çarşamba gecesi dünyaya yakın konumdan geçecek.

2010WC9 isimli, yaklaşık 100 metre çapında olan asteroit, 16 Mayıs 2018 Çarşamba gecesi saat 01.05’te (TSİ) Dünyaya yakın bir konumdan geçecek.
Dünyaya yaklaşık 190.000 kilometre (Ay’ın  Dünyaya olan ortalama uzaklığının yaklaşık yarısı)  yakınlaşacak olan asteroid herhangi bir tehlike arzetmiyor.

APOLLO Asteroidleri  grubunda yer alan göktaşı ilk olarak 30 Kasım 2010 tarihinde Arizona’daki Catalina Sky Survey (Kuyruklu yıldızları ve Asteroitleri keşfetmek için kurulan araştırma birimi)’de keşfedilmiştir.

2010WC9 asterodinin bir sonraki yakın geçişi 17 Ekim 2019’da olacak ancak 15 Mayıs geçişi kadar yakın olmayacaktır. 15 Mayıs’taki geçişi kadar  bir yakın geçiş, 2200 yılına kadar yaşanmayacak.

APOLLO Asteroidleri  grubu nedir?
Bu grubun ortak özelliği; yörüngelerinin yarıbüyük eksenleri, YER yörüngesinin yarıbüyük eksen uzunluğundan daha büyüktür.

Bu grupta yüzlerce asteroid bulunmaktadır.  Bu asteroidler, yörünge hareketleri sırasında Jüpiter‘in kütleçekiminden etkilenirler, yörüngeleri Güneş‘e yakın geçtiği için yüzeylerinde varsa buzların erimesi kütlelerini değiştirebilir ve yörüngelerinde değişimler olabilir. Bu düşünce ile, özellikle YER‘e yakın geçiş yapacak olanlar   sürekli gözlenmektedirler. Olası olumsuzluklara karşı  yörüngeleri daha duyarlı belirlenmektedir.